pondělí 8. ledna 2018

Hra 151: Spy's Demise (1987)


Spy's Demise
Vývojář: Ján Michel & Igor Kolla
Vydavatel: Ján Michel & Igor Kolla
Vydáno 1987 pro PMD 85
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Předělávka stejnojmenné hry původně pro Apple II z roku 1982, která byla portovaná i na Atari a Commodore 64. Zhostíme se špiona, který začíná vždy v levém dolním rohu a snaží se dostat k sejfu v levém horním rohu. K cíli se dostaneme tak, že přeběhneme z jedné strany na druhou, čímž se dostaneme o patro výše. V cestě nám stojí "výtahy", které se různou rychlostí pohybují po vertikální ose, kdy jediný dotek s nimi znamená ztrátu života a opakování celé úrovně od znova. 

Problémem je, že jakmile se špion rozeběhne, tak se zastaví až když doběhne na druhou stranu patra. Stále můžeme měnit směr a běžet odkud jsme přiběhli, nicméně to komplikuje situaci. Po úrovni jsou rozmístěné i roztodivné předměty - na každém patře je vždy jeden, který když sebereme, tak se za námi na stejném patře objeví druhý a když sebereme i ten, tak dostaneme bonusové skóre

Hlavní menu
Začátek hry
Získal jsem bonusový život

Cílem je tedy získat co nejvyšší skóre, které získáme jak úspěšným proběhnutím patra, tak již zmíněným sbíráním bonusových předmětů. Jakmile se dotkneme sejfu, tak se dostaneme do další úrovně. Podle textu, který běží ve spodní části obrazovky v menu hry bych jich tu mělo být přesně 130

Snažil jsem se tedy hru dohrát, ale musím bohužel konstatovat, že obtížnost je silně nevybalancovaná - pořád dokola se tu opakuje několik úrovní s různým počtem výtahů. Některé úrovně nemají výtahy žádné a některé jich mají 8, přičemž se pohybují vysokou rychlostí. A to tak vysokou, že i za použití silného save-scummingu jsem byl schopný dostat se za několik dní jen do úrovně 52. Dál už to prostě nešlo. Mám pocit, že autoři ani nezkoušeli, jestli jde hra dohrát. Ostatně i informace, že hra má 130 úrovní je lež. 

Nejtěžší level s 8 výtahy
Ehm, neměla mít hra jen 130 úrovní? 

Na zmíněné úrovni 52 jsem to tedy vzdal, ale jelikož jsem chtěl vidět konec, tak jsem požádal o pomoc - a Roman Bórik z PMD 85 fanwebu mi poslal poke, díky němuž se postava mohla beztrestně výtahů dotknout (thx). Tímhle způsobem jsem se snadno dostal dále. V momentě, kdy jsem měl překročit hranici 100.000 bodů, vyskočila hláška "SI EXOT !!!" a hra pokračovala dále, i když s bugnutým ukazatelem skóre. Dosáhl jsem 130. úrovně, ale nic se nestalo a hra pokračovala dále. Nakonec jsem došel až do úrovně 163 a jelikož se vůbec nic nezměnilo, tak soudím, že zde žádný konec ve skutečnosti není. Autoři nám jednoduše lhali. Za dohrání tedy považuji dosažení 100.000 bodů. 

V podstatě vítězství

Verdikt: Nepříliš povedená konverze hry z Apple II - obtížnost je silně nevyvážená a tak zatímco některé levely proběhnete i se zavřenýma očima, tak další jdou proběhnout jen za pomoci cheatování. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat